Матеріали категорії

Відвідувачі

Через банкрутство українських страховиків українців не пускатимуть за кордон

Українських автовласників перестануть випускати за кордон з полісами "Зелена карта", купленими у вітчизняних страховиків. РАДА БЮРО «Зелена карта» пригрозила припинити членство України в міжнародній системі страхування цивільної відповідальності. Хронічні затримки з виплатами з боку вітчизняних компаній викликають крайнє невдоволення зарубіжних колег. «Якщо ситуація буде погіршуватися, українські громадяни не зможуть подорожувати в інші країни з полісами українських компаній», - заявив президент міжнародної асоціації «Зелена карта» Маріуш Віхтовскій. На даний момент наші автовласники мають право виїжджати на автомобілі за кордон тільки за наявності міжнародного поліса автоцивілки "Зелена карта". Якщо наш співвітчизник стане винуватцем ДТП за кордоном, відшкодування потерпілому виплатить іноземний страховик. Однак він зажадає компенсації витраченої суми від української компанії, яка емітовала «Зелену карту». Якщо компанія не відшкодовує іноземній СК витрати, виплата проводиться з фондів Моторного бюро (МТСБУ), які формуються за рахунок внесків його учасників. Бюро, в свою чергу, виставляє регресну вимогу до компанії-неплатника.

В останні два роки українські страховики не надто церемонилися з закордонними колегами. Хронічними невиплатами грішили не тільки в 2011 році СК «Інвестсервіс» та Українська екологічна страхова компанія, але й інші страховики. «З 13 компаній - повних членів МТСБУ (тільки ці СК мають право емітувати« Зелені карти ».) Тільки близько п‘яти не мають заборгованості перед Моторним бюро», - розповів голова правління СК «Княжа» Дмитро Грицута. Ще більше побоювань викликає той факт, що кілька страховиків вже готові відмовитися від статусу повних членів. Подейкують, що від статусу повних членів хочуть відмовитися «Універсальна» та «Уніка». «Відмовитися від емісії « Зелених карт » хочуть в основному добросовісні компанії, які справно оплачують рахунки. Але вони не бажають, щоб їх грошима розраховувалися з боргами СК, які зараз демпінгують і платять величезні комісії агентам, ризикуючи вже завтра стати банкрутами », - зазначає Дмитро Грицута. За даними Моторного бюро, на початок поточного року продавці «Зелених карт» повинні були компенсувати зі своєї кишені понад 5 млн. грн. за боргами СК «Інвестсервіс» та більше 20 млн. грн. по заборгованості Української екологічної страхової компанії. За прогнозами учасників ринку, в 2012-2013 роках можна очікувати банкрутства ще як мінімум однієї-двох компаній.

Фінансисти вважають загрозу призупинення членства України в міжнародній системі реальної. «Прецеденти вже були. У різний час членство в «Зеленій карті» призупинялося для Сербії та Болгарії. Це мало вкрай негативні наслідки і принесло серйозні збитки. Так, всі болгарські транспортні засоби, що перевозили вантажі, були зупинені через відсутність страхового покриття. Був серйозний міжнародний скандал », - розповідає радник генерального директора МТСБУ Володимир Романишин.

Українським компаніям потрібно максимально швидко поліпшити ситуацію з платіжною дисципліною. Інакше продані ними «Зелені карти» будуть визнані недійсними. Вітчизняні автовласники, які вирушають за кордон, будуть змушені купувати при перетині кордонів внутрішні договори страхування цивільної відповідальності, що діють на території конкретних країн. Страховики стверджують, що автоцивілка в більшості держав Європи коштує набагато дорожче універсальної «Зеленої карти». Так що витрати водіїв зростуть у кілька разів. Самі ж компанії можуть поплатитися за свою недбалість втратою ринку, річний обсяг якого перевищує 300 млн. грн.

За матеріалами http://world.comments.ua